2013.11.02. 13:26
*-FIGYELŐ Kanadából: Vinczer S. Péter
LEHALLGATÁS.
Lehallgatás mindig volt, és lesz. Csak a módszerek változtak. Kérdezhetnénk, hogy akkor minek ez a nagy felhajtás.
A technika fejődése ebben is nagy lehetőségeket hozott. Fiatal koromban volt idő, amikor bemondtam a telefonba, hogy akinek nem osztottam kártyát, az nyalja ki a s....t! Volt, amikor megszakadt a vonal.
Ezt ma is megtehetjük, de kár ennyire belemerülni. Mi szürke gyalogosok, amit telefonálunk, azt hallgassák, és tegyenek vele, amit akarnak. Bár nem hiszem, hogy minket lehallgatnak.
Sok évvel ezelőtt volt egy rendőrségi nagy hajsza, akkor mondtam, hogy csodálom, hogy az autógyárak nem raknak be az autókba olyan szerkezetet, amely segítségével a rendőrök távirányítóval a motort le tudnák állítani.
Most némely ország azzal válaszol a lehallgatásokra, hogy nem vásárolnak amerikai technikai eszközöket.
Na de mi lesz a meglévő repülőkkel, tankokkal? Mi a garancia arra, hogy nincs beépítve olyan szerkentyű, amely segítségével leállítható a motor, és a vadász röpcsi lezuhan... ha esetleg nem az amcsi oldalon száll hadba.
Erről jut eszembe, hogy a Jugoszláv hadsereg kezdetben orosz fegyverekkel kezdett felszerelkezni. Ám Sztálin T34 tankokat nem volt hajlandó küldeni. Titó nagy álma volt, hogy egy országba vonja Albániát, Bulgáriát, és Jugoszláviát. Ez már sok volt, bár Sztálin a kezdetben rábólintott, hogy Belgrád legyen a központ, de gyorsan belátta, hogy túl kockázatos, elveszítheti a kontrollt. Ekkor lett a Tito láncos kutya, aki nekifogott a saját hadiiparának a kiépítéséhez. Kragujevácon már létezett kiváló fegyvergyár, Banya Lukában Rudi Cajevác az orosz RB adóvevő rádiókat gyártotta, és porszívókat a békeidőre. Az RR Nis a legjobb TV-ket készítette Philips licence alapján, de valójában hadi üzem volt. A Djuro Djakovic, Bosanski Brodban kiváló mozdonyokat gyártott, de a legjobb tankok is ott készültek. A Galeb repülő magában foglalta az orosz, és a nyugaton készült repülők tulajdonságait. Tito halálával megállt a legjobb vadászgép a rajzaiban, készen volt a gyártásra. Megdöbbentő az atombomba biztos repülőtér kiépítése a hegy gyomrában, a Boszniában kiépített hegy alatti hatalmas menhely, és nem utolsósorban a hegy gyomrában kiépített hadi kikötő.
Ha jól meg gondoljuk, nem ok nélkül függetlenítette magát Tito az idegen fegyverektől. A hazai hadiipar munkát adott az embereknek, és békés célokra is dolgoztak. Fiat licenc alapján a Zastava autók is hadiüzemben készültek.
Jól látta, hogy háború esetén, az utánpótlásban probléma lehet, különösen, ha azzal az országgal került volna szembe, ahonnan a felszerelést vásárolta.
Most félévszázad után ébredeznek azok, akik a saját hadiiparukat, és az elektronikai fejlesztéseket elhanyagolták, az helyett, hogy a kutatásra áldoztak volna, kényelmesen az USA-tól vásároltak.
Nem butábbak az európaiak, csak elkényelmesedtek, és nem értek el a titói gondolkodás szintjét.
Remélem, hogy a felismerés tettekre készteti a német, és a többi európai országokat, és közös kutatásokba, fejlesztésekbe fognak.
A feltalálók különös emberek, a többsége akárhova elmegy, hogy a találmányát valóra váltsa. Sajnos magyar szabadalmak is kerültek idegenbe, és még mindig küzdeniük kell az elismeréséért.
Az Orbán kormány felismerte, hogy a kutatásra nem veszteség áldozni, és csalogatja vissza a magyar kutatókat nem kis sikerrel.
A magyar találmányok sokaságából él a mai világ, biztos vagyok benne, hogy a lehallgatások megakadályozását is magyar szabadalom fogja megoldani.
Vinczer S. Péter
Kedves Péter nagyon érdekes cikkeket hozol nekünk minden alkalommal.