Tetű a gyarmatokon2012.03.20. 17:20, Gavallér János
publicisztika

Küzdelem -- Tóbiás Klára szobrászművész tűzzománca
A „mosom kezeimet” helyett, mossa meg lábainkat!
Gavallér János
Tetű a gyarmatokon
A cím nem céloz senkire. Nem kér számon senkitől semmit. A cím a tetű magatartásának előzményeire hivatott felhívni a figyelmet.
Vannak egy országnak gondolkodási nívót, magatartásbeli formát sugalló kegyeltjei, akiknek kötelessége, a mindenkori hatalom szájíze szerint alakítani a közgondolkodást: E tekintetben még a múltrendszer (Isten őrizz, hogy kimondjam, kiknek a kegyeltjeiként kezdték a pályájukat) nomenklatúrájának a kiszemeltjei „hőshuszárai”, s mint ilyen zsurnaliszták, tisztában vannak vele, hogy a fizetésükért mit kell tenniük.
Egy változó világ közgondolkodását befolyásoló egyénnek tisztában kell lennie azzal az egyszerű ténnyel, hogy viselkedési útmutatói, a gazdasági manőverei, milyen hatással vannak az egyszerű emberek gondolkodására, amennyiben ezen követeléseknek nem tud megfelelni, akkor csupán egyszerű bértollnok. Na, az a baj a korunk elitújságíróival, hogy csupán mindig és minden körülmények között csak és kizárólag meg akar felelni a munkaadójának.
Történt a világban egy, s más érdekes változás, például valamikor, valaki kitalálta a magántulajdon fogalmát, azóta dinasztiákban mérhető az emberi jólét, ugyanis öröklődik jó és rossz, egzisztencia és nyomor. Természetesen vannak sarjak, akiknek fogalmuk sincs a nyomor fogalmáról, az egyik lélek kizsákmányoló fölényes magatartásáról, mivel ők apáikról megörökölték az emberi nívó-funkciót, ha képesek megfelelni az egyetemes követelményeknek, ha nem. Na, az ilyen „emberek” lesznek bírálói a becsületeseknek.
Ugyanis a becsület az ember szívében van és teljesen független a társadalmi pozíciójától, előmenetelétől, egzisztenciájától.
Mennyire lehet életképes egy tetű a gyarmatokon?
A tetű, mint élősködő, emberen élő obligát parazita, - az egyszerű gondolkodású emberek szerint- az az egyén, aki képtelen a saját erejéből előállítani a szükségleteit, így a mások által megtermelt javakat valamilyen fondorlattal kicsalja, hasznot húz belőle, elorozza az eredményt. A fejlődés során ezen emberek úgy csoportosultak, hogy egy társadalmi hierarchiát építettek ki, amelynek működési alapja az egymás alá-fölérendeltség és ennek következménye, hogy az élhetetlen dinasztia, az életképtelen haszonélvezője a rátermettebb, erősebb ember cselekedeteinek. Bár neveztetik ez korról-korra másképp és bújtatik ilyen-olyan köntösbe, a lényeg, hogy ezek úgynevezett törvényekkel szentesítik a mindenkori hegemóniát.
A biológia és pszichológia bebizonyította, hogy az ember biológiai és lelki szükségletei közel azonos szinten van, ha az inger azonos eredetű. A gyarmatokon, azaz a kizsákmányolt társadalmakban élő emberek tűrésreakciója sokkal nagyobb, mint a jóléti társadalmak parazita haszonélvezőinek lélekazonosulása. Így sokkal életképesebb emberré válik a nyomorgó, megalázott identitás, mint az egzisztenciális parazita.
Természetesen senkinek sem kötelessége innen, vagy onnan feszíteni az alvó vért, de aki hiszi magáról, hogy ego-egzisztenciája által hivatott az emberek kiteljesedésének a befolyásolására, az helyezze el önmagát az etikai skálán és próbáljon meg minél többet adni önmagából a tetveknek.
A „mosom kezeimet” helyett, mossa meg lábainkat!
Nem elég azt látni, hogy mi lett elrontva és sugallani, hogy ki ronthatta el, tudni kell, hogy az én, az ego-burjánzás legocsmányabb akarnoka, mennyit és mit tett rosszul! Ha ezzel tisztában van valaki (azaz tudja, hogy a szennyes az ő ruhája), akkor a bírálataival is csínján bánik: Ergo, egy dinasztikus berendezkedésű társadalomban, sosem lesz ügynöktörvény, felelősségre vonás, elszámoltatás, csak „tetűzés”. Itt tartunk és a gyarmatok nőnek.
2012. 03. 20.
|
Nem először olvasom ezt az írást, ami a szokott Gavalléros hitvallás!