2019.06.03. 04:33, Vinczer S.Péter
Csíksomlyó 2O19 június 1
Hajnalban keltünk, néztük a Pápa érkezését és utána a szentmisét. Hogy javul-e a magyarság, a székelység helyzete, a két székely politikai rab sorsa, az egyházi javak visszaszolgáltatásának huza-vonája, a csángó nyelv elismerése, engedélyezése a szentmise liturgiában, a keresztény temetők sérthetetlensége, és nem utolsó sorban a csángó papok, és püspökük átka, a csángó nyelven való imádkozás bűnné tartása... ez utóbbi ami minden csángó részére lelki teher.
Kérdés, hogy ezek a sebek gyógyírt kapnak-e a pápalátogatás után. Nem tudjuk, hogy az ortodox pátriárkával miben egyeztek meg, vagy egyáltalán tárgyaltak-e, vagy csak olyan formális találkozás volt, és mint eddig mindig ravaszul a románok a saját céljaikra, és elnyomó politikájuk igazolására használják a Pápa látogatását.
Néztük a Ferenc pápa életéről szóló filmet. A film szerint egy csodálatos, a szegények istápolóját, és kiváló prédikátort ismerhettünk meg. Mindenkit ismert a gondjaival együtt, és mindenki szerette. Mentette az üldözötteket, nem törődve a saját biztonságával.
Az egyik jelenetben kijelentette, hogy nem kívánkozik a Vatikánba, mert a Vatikánban könnyű elveszíteni a hitet. Valóban ez történhetett vele? Vagy elveszítette az éleslátását? A szegényekkel kapcsolatban kijelentette, hogy mindannyian Isten gyermekei vagyunk. Abban a környezetben igen, mert azok a szegények mind keresztények, de ez a megállapítása nem vonatkozhat a muzulmánok és a keresztények viszonylatában.
Érthetetlen hogy miért tesz a keresztények és a muzulmánok közé egyenlőség jelet. Igen, ők is Isten gyermekei, ezért őket is embernek tiszteljük, de ezt ők nem viszonozzák, sőt egyenesen a keresztényeket gyilkolható szemétnek tartják. Az Ő istenük Allah, akinek kedves látni a keresztények gyilkolását, a keresztény nők megerőszakolását.
A mi Istenünk ezt elutasítja, és bűnnek tartja a Tíz parancsolat. Ezért nem lehetünk egy közösségben, és egyformán Isten gyermekei.
Nem tisztem ezekben a kérdésekben dönteni, nem vagyok teológus, csak egyszerű katolikus hívő, de elvárom a Katolikus Egyház fejétől, Szent Péter földi helytartójától, hogy a keresztet emelje magasba úgy mint Kapisztrán szent János, és ne menjen szembe a keresztény hit tanításaival, és ne áldozza fel a keresztényeket a muzulmánoknak, azzal a céllal, hogy a tetszésüket kiváltsa, lábaikat mossa, és csókolja a cipőiket.
A muzulmánok akkor válhatnak Isten gyermekévé, ha felveszik a keresztséget.
Sajnos a keresztény papok némelyike is félremagyarázza Jézus tanításait. Az Ő tanításait semmi képpen nem lehet a muzulmánokra vonatkoztatni, mert rájuk nem mondta, mivel akkor még nem is léteztek.
Volt már kísérlet arra, hogy katolikus templomban muzulmán istentiszteletre invitálta a plébános a muzulmánokat.
Szerencsére a helyi püspöknek még megvan/volt a helyes látása, és megtiltotta.
Visszatérve Csíksomlyóra, már kibújik a szög a zsákból. A Pápa hét román görög katolikus papot avatott boldoggá.
Felmerül a kérdés: csak a román görög katolikusok szenvedtek üldöztetést? Magyar görög katolikus papokat nem üldözött a kommunista diktatúra? Magyar görög katolikus mártírok nincsenek? Vagy netán, a közös úton járásba nem fért bele Márton Áron püspök mártíromsága, a halálos ítélet, annak életfogytiglanra való változtatása, a robot a Dunadeltában nem elegendő, hogy legalább boldoggá avassa a Pápa együtt a románokkal?
Ez mutatta volna igazán az együttjárást.
Szóbakerült-e az Úzvölgy-i magyar temetőnk, és a többi magyar temető tiszteletbentartása?
A Házsongárdi történelmi temetőnkbe való román temetkezések kérdése?
A Csíksomlyói pápai mise nem-e azt a célt szolgálta, hogy ezek után, a „Járjunk együtt az úton” címszó értelmében, román ortodox zarándoklatokat is szerveznek Csíksomlyóra, vagy netán ezután aaz is közös lesz, mint az úzvölgyi temető? A magyar hímzés miért sértette a románokat, miért nem hímezték a szöveget két nyelven az együttjárás nevében?
Sajnálom a székelyeket, hogy jóhiszeműen még segédkeztek is a román célok elérésében remélve, hogy méltányosabbak lesznek velük a románok.
Sajnálom a katolikus papjainkat, elsősorban, Jakubinyi érsek urat, aki nem először tesz engedményeket, és engedélyezte a Mária kegyszobor kivitelét.
Azoktól ne várjunk semmit, akik száz éven keresztül nem hajtották végre a Gyulafehérvári kiáltványban, és a Trianoni békediktátumban a vállalt kötelezettségeiket.
A székelyek átlettek verve sajnos. Márton Áron nem lett szentté avatva, és olyan vélemény is elhangzott, hogy a románoknak a megbékélés és a közös úton haladásra fel kell ajánlani Csíksomlyót ortodox használatra.
Ez szerintem egy célzatos befészkelődés, és megosztása a keresztény-keresztyén magyarságnak.
Annak nem látnék akadályát, hogy a protestáns magyar hívek mellett a papságuk is résztvegyenek az istentiszteletben. A hívek eddig is ott voltak,a református és unitárius testvéreink.
Ez a személyes véleményem,én csak egy egyszerű gyalogos katolikus vagyok, és nekem még mindig
XVI. Benedek Őszentsége a pápám.
„Vigyázzanak Szent István Magyarországára!” Ez volt lemondása előtt egy nappal az üzenete a magyarokhoz.
Amíg a Fidesz-KDNP kormányoz Orbán Viktor vezetésével, addig ez teljesül, és remélhetőleg továbbra is.
Vinczer S. Péter (qdb)